אחת המטרות החשובות שלכם, כבעלי אתר עיסקי, היא לוודא שהגולש (לקוח פוטנציאלי) יבצע באתר את הפעולה המסוימת אותה הגדרתם כמטרה.
מספר גורמים משפיעים על מידת הנכונות של הגולש ליזום קשר עמכם: מידת הבידול שהצלחתם ליצור לעומת אתרי המתחרים שלכם, היא הראשונה.
בידקו את האתר שלכם. האם הוא מלא בביטויים "שיווקיים" ריקים מתוכן כמו "חזון", "ערכים", "איכות ללא פשרות" וכדו'? אם כן, נקו אותו מייד מביטויים אלו.
גם אם אתם באמת פועלים על פי ערכים אלו, הצהרות מילוליות עליהם לא עושות רושם על אף אחד. לא זה מה שהגולש מחפש. אם אינכם בטוחים, נסו לבדוק איך משפיע עליכם הציטוט הבא, הלקוח מאתר של חברת עורכי דין מסויימת: "הרבה חברות עסקיות, לרבות חברות בתחום מתן השירותים מנסות 'למכור' את שירות הלקוחות כגימיק שיווקי, או כמס שפתיים בלבד. לעומתם, אנו מציבים כערך עליון במשרדנו את מתן השירות ללקוחות, ומנסים לקיימו הלכה למעשה כל הזמן".
האם מלל כזה יגרום לכם ליצור קשר עם אותו עורך דין? התשובה היא, תודו - כנראה שלא.
נסו לבדוק איזה מידע מחפש הלקוח שלכם באינטרנט, ותנו לו את המידע הזה. תנו למתחרים שלכם להמשיך ולנסות לשווק את עצמם בדרכים הבנאליות. היו אתם פורצי דרך. אם תבואו לקראת הגולש - תראו שהוא מתגמל אתכם בכך שיתן בכם אמון, ויזום קשר איתכם.
מידת המיקוד שלכם במטרה, היא העניין השני. אם מטרתכם היא למכור און-ליין - הצהירו על כך בקול ברור. אל תחביאו את המוצרים שלכם במעמקי האתר, במיוחד אם הוא גדול ועשיר במידע.
דוגמא לנושא של הנעה לפעולה נמצאת באתר "גדולות". מדובר בתוכנית חדשה להפחתה במשקל, אשר פותחה ע"י דר' אילן קיציס.
על מנת להגיע מהר יותר לתודעת הציבור, החליט דר' קיציס להקים אתר אינטרנט שיסביר את עיקרי התכנית.
אדגים כאן כעת איך מבצעים הנעה לפעולה בפועל, ואיעזר לשם כך באתר החדש של גדולות.
פשוט ככל שזה ישמע, אחת הדרכים הטובות ביותר להניע מישהו לפעולה היא - להציע לו לבצע אותה. כמובן שיש להקפיד:
א. על מינון סביר של "הצעות" כאלה.
ב. על מיקום נכון שלהן בטקסט.
אתם יכולים להציע לגולשים לבצע פעולה, רק אחרי שנתתם הסבר מנומק על מהות הפעולה,
וסיבה טובה - מדוע כדאי לגולש לבצע אותה.
דוגמא:
כפי שתוכלו לראות בטקסט הפתיחה, דר' קיציס בראש ובראשונה מציג את עצמו. הפנייה הישירה, דרך אגב, נבחרה לא רק מטעמים שיווקיים, אלא מכן שהיא מתאימה מאד לאופיו של אילן, ולמי שהוא במציאות. לאחר מכן יש הסבר קצר על התכנית, שמסתיים בהצעה ישירה לפעולה:
אני מזמין אותך לקבל החלטה אמיצה, להרים אלי טלפון, ולהצטרף לתכנית.
אפילו דף סטנדרטי כמו "צור קשר", אינו יוצא מהנחה שמי שהגיע לשם אכן יעשה באופן אוטומטי את השלב הבא, וייצור קשר. גם שם הכנסנו אלמנט חזק של הנעה לפעולה, באופן הבא:
צור קשר
זהו, הגעת לחלק הזה של האתר שבו את לוקחת יוזמה, ועושה
את הצעד הראשון לשינוי של חייך. השינוי, ב-ה' הידיעה.
כל הכבוד לך.
אני יודע שאפילו הדבר הפשוט הזה, להתקשר או לשלוח מייל,
כרוך באומץ.
אז אם את באמת רוצה...
הנה הפרטים שלי. אני והנשים בקבוצות ברחבי הארץ מחכים לך.
בברכה,
דר' אילן קיציס
באופן דומה תוכלו למצוא בכל דף הצעות ליצירת קשר, לשמיעת פרטים נוספים,
או לכניסה לדף הבא באתר.
אני מזמינה אתכם כעת לגלוש לאתר שלכם ולבדוק - האם הוא מניע לפעולה?
אם לא - אתם כבר יודעים מה לעשות....
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
http://www.avitalyogev.com
galomania@avitalyogev.com